8 Eylül 2011 Perşembe

Karga Korosu/Kamil KARLIDAĞ


Bu kitabı çok merak ettiğimden almıştım fakat ne yazık ki hayal kırıklığını uğradım. Tamam prikoloji güzel, felsefe güzel de nereye kadar? İnsanı resmen depresyona sürükler bu kitap. Kamil Karlıdağı'ın ilk kitabı ve benim de bu yazarın okuduğum ilk kitabı. Sanırım yazar ilk ve son kez bu kitabı yazmış daha sonra çıkan başka bir kitabına rastlamadım çünkü. Kitap yazarın belki de kendi hayatından bir kesintidir. Neyse ne, kitap bir çocuğun çocukluğunda ailesinin sebep olduğu travmadan dolayı içe kapanışnı ve bunlarla baş etme hikayesini anlatmakta. Annesinin psikolojik bunalımı çocuğu aşırı derecede etkilemekte ve bu nedenle üniversite okumak isteğiyle evden ayrılmaya karar verir fakat annesi çocuğun gitmesini istemez. Birgün eve içkili gelerek çocukluğunda babasının içkili bir anında annesinin içine kapanmasını sağlayan olaydan dolayı içki içmesine çok kızar ve  annesi o günden sonra çocukla bir daha konuşmaz. O da üniversite okumaya şehre gider. Birkaç ay üniversiteye devam ettikten sonra da çok başarılı bir öğrenci olmasına rağmen üniversiteyi bırakır ve geçimini sağlamak için  öğrencilere ders vermeye başlar. Fakat bir gün aldığı bir telgrafla annesinin öldüğünü öğrenir ve yaşadığı kasabaya geri döner. Annesinin kimsesizler mezarlığına gömülmesi de acısına acı katmıştır bu genç delikanlının.. Daha sonraları ise annesinin evine yerleşir, bir iş bulur ve tanımadığı fakat yardıma muhtaç birkaç insana bu evin kapılarını açar. İş yerindeki en iyi arkadaşının kızına sırılsıklam aşık olur ve aşk acısı çeker. Evde bir aile gibi yaşayan insanlar dış etkenlerce pek hoş karşılanmaz ve başlarına olmadık ve acımasız işler gelir. Bu arada yine arkadışının kız kardeşine aşık olduğu için arkadışına ve ailesine ihanet ettim duygusu ile kendini yer bitirir. Bu duygularla baş edemeyeceğine karar verir ve arkadışına açılır fakat arkadaşı duruma çok sevinir.  Tam herşey yoluna girmişken kız bu delikanlıyı hep ağabey gibi gördüğünü ve bunun asla olamayacağını belirtir. Evdeki gelişen üzücü olaylar ve kız tarafından reddedilişi içine daha çok kapanmasına neden olur.  En sonunda da delikanlı kafayı yer.... İşte kısaca kitabın özeti böyle.

Kitabın kapağı ise kitabın konusuyla hiç örtüşmemesi bir yana gayet de ürkütücü bir görünümü var. Yine de herkesin görüşü kendine.. Ben okudum çok dramatik buldum ama siz okursanız belki de çok etkilenirsiniz. Ama kendi adıma söyleyebilirim ki piyasada çok daha ilgi çekici ve okunmaya değer bir sürü kitap varken bununla zaman kaybettiğime yanıyorum.


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...