3 Ekim 2011 Pazartesi

Babalar ve Oğullar/TURGENYEV


 Ne güzeldir baba ve oğul, baba ve kız olmak olmak.. Hayatlarımızda ne de güzel yerleri vardır.. Her zaman annelerimiz ön planda olmuştur  ama babaların yeri ap ayrıdır. Turgenyev'in 1862'de kaleme aldığı Babalar ve Oğullar'ın en önemli özelliği nihilizm ve kuşaklar arası çatışmayı ele almasıdır. Kitabın bendeki versiyonu eski olmasından ve belki çevirisinden dolayı okurken zaman zaman bunaldım ama kesinlikle okunacaklar arasına girmeli bu kitap.. Belki kitap severlerin çoğu okumuşur ama ne yazıkki ben biraz geç kalmışım diyorum kendi kendime.. Baba ve oğul olmak güzel bir tablo olmuştur hep gözümde. Ama zamana yenik düşen de var bu tablo da zamana karşı duran da.. Zaman dediğimiz olay ne yazıkki bizleri kuşak çatışmasıyla tanıştırıyor.  Herkes de mi böyledir bilinmez ama Turgenyev yıllar öncesi bunu fark edip çok da güzel kaleme almış.
Ben babamın oğlu değil kızıyım, oğlu da var gerçi ama :)
 Babayla oğul olmak güzel de babayla kız olmak daha da güzel bence....

2 yorum:

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Bu kitabı ben de okumadım ama biliyorum.Bence de mutlaka okunmalıdır , aslında tüm klasikler okunmalı...
Baba kız olmak bence de daha güzel;)

Tully dedi ki...

Sevgili Baykuş değilmi ama baba kız olmak daha güzel daha bir özel..Bence de tüm klasikler okunmalı..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...