6 Temmuz 2012 Cuma

Felatun Bey ile Rakım Efendi/ Ahmet MİTHAT

Bu kitaba geçenlerde bi arkadaşla kahve içelim diye çıkmışken Kültür Merkezi'nin içerisinde ufak bir kitapçıda rastladım. Sevgili Eren'in kitap tavsiyelerim bölümünde daha önce görmüş olduğumdan da resmen balıklama atladım. Fiyatının 3TL olması ise beni hem şaşırttı hem de sevindirdi. Ama daha sonra internet sitelerinden de araştırdığımda fiyatı hep bu civardaymış:))

Daha önce hiç Ahmet Mithat okumamıştım hep dilinin çok ağır olacağı düşüncesinde olduğumdan bu kitap beni ters köşeye yatırdı. Okurken öyle eğlendim ki kitabın nasıl bittiğini anlayamadım. Ama zaten sonradan edindiğim bilgilere göre Ahmet Mithat romanlarında okurken eğlendirmeyi, eğlenirken öğretmeyi amaçlamış ve bunu da en iyi Felatun Bey ile Rakım Efendi ile başarmış. Roman biraz ağustos böceği ile karıncanın hikayesini andırsa da tanzimat dönemini çok iyi yansıtıyor.

Felatun Bey annesini küçük yaşta kaybetmiş ve babasının batı hayranlığından dolayı avrupai tarzda yetiştirilmiş zengin bir çocuk, Rakım Efendi ise babasını küçük yaşta kaybetmiş annesi ve dadısı ile büyümüş fakir bir çocuktur. Ahmet Mithat ayrıca Rakım Efendiyi tanımlarken örnek olarak kendisini alarak kendi hayatından da kesitler sunmaktadır.
Roman ayrıca eski İstanbul'u ve o dönemi de çok güzel anlatıyor. Mesela şimdiki trafik dolu Kağıthane'nin o zamanın piknik alanı olması gerçekten şaşırtıcı. Şimdi her yerde koca koca binalar ve arabalar yüzünden park bile edemediğimiz sokaklarla dolu. İşte bu nedenle kendime acaba bundan yüz yıl sonra yaşadığımız büyüdüğümüz yerler nasıl olacak diye sormaktan alıkoyamıyorum.


4 yorum:

amphitrite dedi ki...

merak ettim okuncaklar listesine alındı:)

Eren dedi ki...

Tully'cim onore ettin beni teşekkür ederim:) ben kitabı çok beğenmiştim gerçekten çok eğlenceliydi, hele Felatun Bey'in bir dans sahnesi var ki gülerken gözlerimden yaş gelmişti:)) senin de beğenmene çok sevindim, sevgiler:)

Tully dedi ki...

Amhirite; tavsiye ederim özelikle de bir sürü kitap okurken arada türk klasiklerine de yer vermemiz gerektiğini düşünüyorum.

Tully dedi ki...

Erencim, gerçekten kitap çok eğlenceliymiş oysa hiç öyle düşünmemiştim kitap kpağını görünce. Demek ki klasiklere karşı çok fazla önyargılı olmamaıymışım:))

Sevgilerle..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...