17 Mayıs 2012 Perşembe

We Want Sex!/ KADININ FENDİ

Dün akşam eşim  geç geleceğinden atıştırmalık bişeyler hazırlayıp uzun zamandir yapmadiğim bişeyi yaparak TV karşısına geçim belki de kumandanın gücünün bende olduğunu bilmek hoşuma gitti:))  Televizyonu açtığımda denk geldim bu filme, şimdiye kadar nasıl duymadığıma şaşırdım. Hic bilmediğim ve daha önce hiç duymadığım bir konu ile karşılaştım.
Kısaca film; 1968 yılında Londra yakınlarındaki Dagenham Ford fabrikasında çalışan 187 kadının erkeklerle aynı ücreti alabilmek için grev yapmalarını anlatıyor diyebiliriz. 2. Dünya savaşından dönen erkeklerin geri döndüklerinde bıraktıkları işlerde kadınların calıştığını ve bu işleri de hakkıyla yaptıklarını görmek erkekler açısından sarsıcı olmuş olmasına da günümüz kadınlarının kendi ayaklari üstünde durmalarının sebebi olmuş bir nevi... Bu kadınların o zaman yapmış oldukları grev ve ayaklanmalar sayesinde şu anda sahip olduğumuz çalışma koşullarında erkekler ile kadınların eşit haklara sahip olmak için hak kaznılmasını izlemek beni çok gururlandırdı.
Ayrıca filmin kadınların gündelik sorunlarını, travmalarını, hayallerini ve erkek egemen toplumla başa çıkma yöntemlerini cok guzel anlatması da bu kadınlara karşı ayrı bir sempati duymamı sağladı. 
Bir Endüstri mühendisi olarak filmde kısmen de olsa meşhur Ford'un fabrikasını doğuya taşımasını ve geçmişte yapmış olduğu sömürüsünü duymak ise beni ayrıca çok şaşırttı. Meşhur firmaların üretim sistemlerinin üniversitelerde ders olarak işletilmesi ve günmüz fabrikalarına uygulanması ve geçmişinin böyle olmasını görmek... Kendi açımdan söyleyebilirim ki benim için biraz sarsıcı oldu. 

10 yorum:

Aysegul Uluc dedi ki...

izleyeyim ben de :)

http://stylishtimes.blogspot.com/

Tully dedi ki...

Tavsiye ederim..

gül çizerim :)) dedi ki...

Bloğunuzu yenşi keşfettim. Çok başarılı bu filmi izliycem :)
banada beklerim Takipteyim...
sevgiler

gül çizerim :)) dedi ki...

Bloğunuzu yenşi keşfettim. Çok başarılı bu filmi izliycem :)
banada beklerim Takipteyim...
sevgiler

Unknown dedi ki...

Bende izliycem mutlaka.Kardeşimde endüstri mühendisliğinde okuyor bitirince oda meslektaşınız olucak kısmetse

Gezgin Kız - Traveler Lady dedi ki...

meslektaş yaa bak merak ettirdin filmi şindiii :D

Tully dedi ki...

* Merhaba gül(çizerim), yorumunuz için teşekkürler, filmi tavsiye ederim.

* Derya; filmi izlemenizi tavsiye ederim, kız kardeşiniz için de hayırlısı olsun umarım başarılı bir şekilde mezun olur.

Tully dedi ki...

* Hamidecim meslektaş olduğumuzu bilmiyordum sevindim bak şimdi:)) Film çok güzel kadıların birbirleri ile dayanışması izlemek beni çok mutlu etti, umarım sende beğenirsin.

Sevgilerle...

Eren dedi ki...

Tullycim izlenmesi gereken bir film demek ki, bulup izleyeyim ben de:)

Tully dedi ki...

Erencim, ben çok beğendim, umarım sende seversin:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...