30 Nisan 2012 Pazartesi

Duyguların Rengi/ Kathryn STOCKETT

Ah ne güzel kitaptı bir bilseniz, tadına doyamadım okurken... 23 Nisan tatilinde bir solukta okudum. Hem çok eğlendim, hem de yer yer çok duygulandım.  Yazarın ilk kitabı olmasına rağmen bence çok başarılı. Bu belki de cesur bir konu seçtiği için de olabilir.  60'lı yılların Amerikasın'da ırçılık, siyah ve bayaz ayrımı... Gerçi 60'lı yıllarda olmamıza gerek yok bu konu günümüzde de hala devam etmekte olduğuna inanıyorum. Gözlerimle gördüğüm için çok rahat söyleyebilirim.  2008 yazında  ben Amerika Alabama'da bir otelin çocuk klübünde çalışmaktayım, kendim esmerceyim ama o yaz okyanusun dibinde olduğumdan daha da esmerleşmişim. Bir gün çocuklarla havuzun etrafında toplanmış boyama yapıyoruz, kenarda da karaca bir meksikalı (zenci bile değil) çimleri biçiyor. Yanımda duran kızın annesi geldi ve bu senin kocan mı diye sordu:) Rahatsız olmuş hanımefendi ve kocam olmadığını öğrenince birilerine daha sonra çimleri biçmesi için şikayet etmeye gitti.  Koskoca yazda otele sadece ve sadece iki tane zenci aile geldi. Tabii o zaman ben bilmiyorum Amerika'nın en ırkçı bölgesine gittiğimi:))  Ama genel olarak Amerikalı'lar koyu tenli insanlara ikinci sınıf muamelesi yapıyorlar orası ayrı. Kitap bana iyisiyle kötüsüyle hem o yazı hatırlattı hem de 60'lı yıllara götürdü. 

Kitap biter bitmez de haftasonum çok yoğun geçmesine rağmen oturdum geceyarısı da olsa filmini izledim. Belki uykusuz olduğumdan belki de kitaptan aldığım hazzı filmde bulamadığımdan filmini beğenmedim. Imdb'de 8 puan almış olmasına da şaşırdım, sanırım yanlış bir zamanlama seçtim filmi izlemek için:)))




Neyse  uzun lafın kısası kitap süper, film bence fiyasko:))

Şarkı söylemek bir renk olsaydı o renk çikolatanın rengi olurdu. Syf/ 91

Neredeyse bir aylık mmaş kadar eden bu ayakkabıları annem almıştı. O zaman bunun ne kadar utanç verici olduğunu anladım ve utancın rengini fark ettim. Utancın rengi her zaman düşündüğüm gibi siyah değildi. Annenizin ödemek için bütün gece ütü yaptığı, yeni alınmış beyaz bir üniforma rengindeydi. Üzaerinde çamur ve benekler olmayan bir beyaz. Syf/ 198

Biz sadece iki insanız. Bizi ayıran çok fazla şey yok. Benim sandığım kadar farklı değiliz. Syf/ 537

''21.03.2012 tarihinde kitaplarım kargoyla geldiğinde bu kitabın üstüne şöyle yazmışım: Bu kitapların kargoyla gelmesini nasıl dört gözle bekledim anlatamam. Bugünkü duygumun adı heyecan ve heyecanın rengi de kesinlikle tozpembe olmalı... Tıpkı baharda tomurcuklanan çiçek gibi ve  çiçeklenmeyi bekleyen tomurcuk gibi... ''

8 yorum:

Kitap Cumhuriyetim dedi ki...

Bu kitabı okumayı ben de çok istiyorum ve kısa bir süre sonra okuyacağım.Tanıtım için teşekkürler...

FıstıklıTombi dedi ki...

ben de bir okuyayım bakayım bunu
merak ettim

BAYKUŞ GÖZÜYLE... dedi ki...

Kitabını okumadım ama filmini izledim ve çok beğendim ama dediğin gibi belki kitap daha başarılıdır bu yüzden film sana yavan gelmiştir...
ama konu süper ve adı gibi çok duygulu:)
Yaptığın alıntıları beğendim, teşekkürler:)

Tully dedi ki...

* Merhaba Kitap Cumhuriyeti; kitap gerçekten güzel bir kitap kesinlikle tavsiye ederim...

*Darlam kitap süper tavsiye ederim, bende Aşk ve Çocucğu çok merak ediyorum:))

*Sevgili Natali herkes gibi sanırım bende kitaba kendimi çok kaptırıyorum sanırım buyüzden yavan buldum filmini ayrıca çok da uykusuzdum izlediğim zaman:) Sevgilerle...

Eren dedi ki...

Tullyciğim süper yazmışsın, özellikle kitabın üzerine aldığın nota bayıldım:) kitabını okumadım ama filmini seyrettim, ben filmi beğenmiştim ama kitabı henüz okumadığım içindir belki:)) senin başından geçen olay da çok ilginç.. demek hala böyle insanlar var!
Bu arada ödülün var sayfamda, sevgileR:)

Tully dedi ki...

Erencim genelde filmini beğenmişler de işte ben hem uykusuzdum hem de kitabını yeni okuduğumdan herhalde sıkıdım:(
Bu arada beni hiç unutmadığın için çok teşekkür ederim:)) İnsan mutlu oluyor yahu:))

AYŞEN BOZKUŞ dedi ki...

Dün Kadıköy'deydim. Sahafları ve kitap evlerini gezdim. Bu kitaba elim gitti gitti geldi. Bu yorumu şimdi okuyunca üzüldüm almadığıma. Neyse ki, 3 güzel kitap aldım, bunu da listeme yazdım, teşekkürler;)

Tully dedi ki...

Ayşencim okunacak o kadar çok kitap varki insan yetişemiyor bir türlü.. Olsun sizde bir dahaki sefer alırsınız:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...